AVANCRONICA MARELUI PREMIU AL COREEI: YEONGAM 3 6 OCTOMBRIE 2013

Circuitul Korea International este rareoari utilizat in afara cursei de Formula 1, astfel ca exista in mod traditional o puternica evolutie a pistei pe durata weekendului. Combinatia intre pneurile medii si supersoft, utilizata pentru a patra oara anul acesta, este destinata pentru a maximiza viteza in calificari, dar in acelasi timp de a garanta un inalt nivel de anduranta in cursa, ceea ce ofera numeroase oportunitati pentru strategie.

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery: „Nominalizarea de anul acesta reprezinta o schimbare fata de sezonul precedent cand am adus aici pneurile soft si supersoft. Ne asteptam sa fie o diferenta semnificativa in timpul pe tur intre cele doua compozitii selectate, asa cum a fost cazul si la Singapore, iar asta ar trebui sa ajute echipele sa puna la punct strategii interesante. Coreea este un mix interesant: viraje rapide, viraje lente, viraje foarte lente, dar si cele mai mari cerinte privind energia laterala din toate circuitele pe care sunt utilizate pneurile supersoft, astfel ca buna gestiune a pneurilor va fi inca odata extrem de importanta. In particular, munca depusa in antrenamentele libere cand vom vedea exact care este nivelul de degradare pe fiecare compozitie, cu diverse cantitati de combustibil la bord, va fi extrem de importanta, aceasta fiind de altfel cheia strategiei corecte. Am vazut in Singapore care poate fi efectul unei strategii corecte, si desi exista o mica probabilitate de aparitie a safety-carului in Coreea, echipele trebuie sa tina cont de aceasta cand isi vor construi strategia, mai ales ca se intra in ultima faza a sezonului.”

CE SPUNE AMBASADORUL DE BRAND:

Jean Alesi: „Coreea nu este un circuit pe care sa fi concurat, dar am auzit multe lucruri pozitive despre el de la piloti. Ceea ce este incurajator, deoarece cand generatia moderna de circuite a iesit la rampa, acestea nu erau in unanimitate populare, dar acum se pare ca este o filozofie diferita ce asigura ca noile piste sunt „pentru pilotaj”. Ce este interesant pentru aceasta cursa este nominalizarea pneurilor la fel ca la Singapore, care a fost o cursa foarte buna. Am observat o diferenta mare in timpii pe tur intre cele doua compozitii, iar unii piloti au fost capabili sa utilizeze asta in avantajul lor. Celalalt lucru important a fost consistenta si constanta pneurilor supersoft: chiar daca este cel mai soft din gama, acesta a reusit sa parcurga schimburi lungi fara scaderi notabile ale performantei, astfel ca imi imaginez ca asa va fi si in Coreea.”

MARELE PREMIU AL ITALIEI DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:

• O caracteristica foarte critica a acestui circuit, din punctul de vedere al pneurilor o reprezinta virajele de mare viteza si zonele de franare puternica, care permit masinilor sa utilizeze forta maxima de oprire (sau ca sa fim precisi – decelerare) de 5,2G. Asta inseamna un important transfer de masa, care apasa asupra pneurilor fata cu o forta verticala echivalenta a 900 kg.

• De asemenea in timpul franarilor sunt forte laterale care apasa asupra pneurilor. Virajele 7 si 8 spre exemplu implica o schimbare de directie la 270 km/h. Aceasta supune la o mare energie laterala, pneurile deja incarcate, ce atinge 4,4G. Schimbarile rapide de directie solicita la maximum rigiditatea structurii pneului, care asigura precizia directiei si ajuta pilotul sa tina trasa ideala.

• O alta zona cruciala este secventa lenta dintre virajele 15 si 17. Vibratoarele pe care pilotii le ataca pe interior streseaza structura pneului, iar asta inseamna ca manevrabilitatea pneului din exterior este critica: o problema care este rezolvata prin nivelul mare al aderentei mecanice al pneurilor supersoft, in particular.

• Mai multe informatii despre circuitul din Coreea si solicitarile la care sunt supuse pneurile pot fi descoperite in animatia 3D, gratuita pentru presa, care poate fi gasita pe site-ul Pirelli

DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:

• Set-up-ul aerodinamic adoptat de catre echipe pentru Coreea este destul de similar cu cel pentru Japonia, cu apasari medii si ridicate. Oricum, tractiunea necesita o forta de apasare mult mai mare decat in Japonia, astfel ca echipele utilizeaza alt mapping pentru motoare pentru a ajuta ca puterea sa fie rapid transmisa la sol la iesirea din virajele lente. Pneul dreapta fata este cel mai solicitat pe circuitul coreean.

• Granularea poate fi o problema in Coreea, in particulae in conditii de aderenta mica, precum cele de la inceputul weekendului. Granularea apare cand masinile derapeaza prea mult, generand o pata de contact inegala pe suprafata pneului, ceea ce afecteaza performanta.

• Majoritatea pilotilor au avut anul trecut o strategie cu doua opriri, in timp ce doar trei au incercat cu una sau trei opriri. Primii 10 clasati au pornit pe supersoft, Sebastian Vettel castigand cursa pentru Red Bull dupa ce a pornit din linia a doua. Jean-Eric Vergne a fost cel mai bine clasat pilot dintre cei care au pornit pe soft de pe pozitia a 16-a, incheind pe 8.

PNEURILE NOMINALIZATE PANA ACUM:
P Zero Rosu P Zero Galben P Zero Alb P Zero Orange
Australia Supersoft Medium
Malaezia Medium Hard
China Soft Medium
Bahrein Medium Hard
Spania Medium Hard
Monaco Supersoft Soft
Canada Supersoft Medium
Marea Britanie Medium Hard
Germania Soft Medium
Ungaria Soft Medium
Belgia Medium Hard
Italia Medium Hard
Singapore Supersoft Medium
Coreea Supersoft Medium

FA CUNOSTINTA CU MEMBRI ECHIPEI PIRELLI:
James Gresham, manager logistica

James si-a inceput viata ca inginer – iar asta demostreaza clar pasiunea sa pentru orice chestie mecanica. A urmat cursurile universitatii din Birmimgham, iar apoi s-a alaturat companiei March Engineering, facand aproape orice la un anumit moment, de la mecanic la sef de magazin, sales manager, team manager si project manager. S-a mutat apoi in industria pneurilor si a intrat in familia Pirelli inca de la intrarea acesteia in Formula 1 in 2011.

Ca manager logistic, treaba sa este de a asigura ca pneurile corecte sunt montate pe masina corecta, si sa organizeze toti oamenii si echipamentul necesar ca acest proces sa se desfasoare fara probleme. „Este un lucru esential si este acelasi job indiferent unde ne aflam pe glob”, a subliniat James. Englezul lucreaza la centrul Pirelli de la Didcot, dar ceea ce face in afara job-ului este intr-adevar remarcabil. Detine o colectie de masini de epoca, inclusiv un triciclu din 1897 – un model tipic al uneia dintre cele mai vechi masinarii de curse din lume – si un De Dion Bouton din 1901, care a fost achizitionat de nou de bunicul sau in 1902.

In 1990 a devenit pentru a sasea oara campion national la sailing, cat si de trei ori castigator al prestigioasei Cowes Regatta, si chiar mai gaseste si azi timp sa navigheze. Si daca asta nu este suficiant, el este de asemenea voluntar la o cale ferata de epoca din nordul Tarii Galilor si ajuta in acest moment la construirea unei cutii de semnalizare. El este cu siguranta omul cu cea mai vasta paleta de hobby-uri de la Pirelli – si probabil din Formula 1…

ALTE STIRI PIRELLI:

• Maximilian Buhk a devenit campion al Blancpain Endurance Series dupa ce a castigat runda finala din Germania, Nurburgring 1000. Germanul a pilotat un Mercedes SLS AMG GT3 echipat cu pneuri Pirelli.

• Au fost insa mai multe succese Pirelli in penultima runda a FIA GT in Navarra, Spania, cand weekendul trecut Sebastian Loeb Racing a reusit o dubla clara cu McLaren-ul echipat cu Pirelli.