Auto Schunn, la 25 de ani: reteta unui business de succes

dealer vanzari Auto Schunn

Toata lumea viseaza ca, intr-o buna zi, sa isi administreze propria afacere. Unii indraznesc mai mult si fac pasul cel mare catre materializarea acestui vis. Nu multi reusesc, insa, sa obtina succesul in afaceri, sa se dezvolte si sa perpetueze succesul in timp.

In acest cadru antreprenorial nu foarte optimist, antreprenorii care reusesc sa se mentina in varf zece, cincisprezece sau chiar douazeci de ani sunt vazuti ca adevarati guru in afaceri, adevarate surse de inspiratie pentru tinerii afaceristi care vor sa faca pasul cel mare in business.

Istoria mediului de afaceri in cadrul capitalist, mediul cel mai prolific pentru business, nu este foarte lunga in Romania. Vorbim de aproape 30 de ani de piata libera.

Chiar si asa, nu sunt foarte multe companii lansate in perioada imediata de dupa 1989 care au reusit sa se mentina pe linia de plutire pana astazi. Lista se restrange si mai mult atunci cand vorbim de companiile care au stiut sa se adapteze vremurilor si sa perpetueze succesul.

Care este secretul acestor companii? Cum au reusit acestea sa invinga taria vremurilor atat de volatile, sub semnul carora se afla mediul de business romanesc de 30 de ani incoace?

Povestea companiei Auto Schunn: de la un vis, la vanzari de peste 400 de milioane de euro

Este anul 1993. Romania inca se scutura de comunism, iar primele raze de soare ale unei piete libere de business romanesti incep sa rasara.

In acest an, un om se intoarce in tara cu un vis maret de business si cu un bagaj de principii solide, insusite in Germania, acolo unde a fost nevoit sa plece cu 11 ani inainte.

Numele lui este Juergen Schunn. Iar visul sau era sa puna bazele unei reprezentante auto partenera Mercedes-Benz in Romania.

Aveam 21 de ani si stiam ca sub comunism nu exista viitor. 11 ani mai tarziu, o data cu eliberarea tarii de regimul ceausist, am ales sa revin in tara. Am deschis primele afaceri in vestul tarii si am pus bazele companiei ce imi poarta numele si care are sucursale in Westendorf (Germania), Arad, Deva, Sibiu si Suceava, reprezentand astazi a treia entitate de auto noi si auto rulate Mercedes-Benz din Romania din punctul de vedere al volumului de vanzari.” – Juergen Schunn

In primul an de la infiintare, dealerul Auto Schunn a vandut doar 5 autoturisme.

Astazi, Auto Schunn implineste 25 de ani de cand este pe piata auto din Romania, iar succesul vorbeste de la sine: zeci de mii de autorurisme Mercedes vandute si vanzari care totalizeaza peste 400 de milioane de euro.

Cum a reusit Juergen Schunn sa mentina si sa dezvolte atat de mult compania care ii poarta numele?

Iata 3 elemente cheie care au stat la baza succesului companiei Auto Schunn in acesti 25 de ani de activitate pe piata din Romania. Pentru tine, daca ai sau vrei sa iti lansezi o afacere, sunt 3 sfaturi vitale:

1. Ramai fidel principiilor tale

„Compania noastra este construita pe temelii solide germane, cu principii si valori nemtesti, pe baza aceleiasi educatii pe care eu am primit-o de la parintii si de la bunicii mei. Sunt principii si valori in care noi credem si pe care le-am implementat in compania noastra pentru ca totul este gandit pentru viitor, la baza stand dezvoltarea armonioasa a grupului nostru.” – Juergen Schunn

2. Alege-ti partenerii cu grija

„Fiecare inceput este foarte greu, insa daca pornesti la drum cu oameni responsabili, devotati si capabili, exista toate sansele de reusita. Rezultatele vin dupa munca sustinuta continuu si perseverenta.

Cel mai de nadejde om in firma noastra, de la inceputurile ei, a fost doamna Elena Kovacs, managerul general al companiei Auto Schunn.

Elena Kovacs a construit in permanenta strategii de vanzari si de dezvoltare, relatii solide cu clientii, pentru a contribui la mentinerea pozitiei de lider in piata auto din vestul tarii a companiei Auto Schunn.

Astazi, echipa Auto Schunn numara peste 200 de membri, unii dintre ei cu zeci de ani vechime in companie, multumiti de un mediu de lucru sigur.” Juergen Schunn

3. Respecta-ti intotdeauna clientii

Juergen Schunn a stiut de la inceput ca unul dintre cele mai importante criterii pentru succes in afaceri este acela de a construi si de a dezvolta permanent o relatie stransa cu clientii, bazata pe respect, loialitate si servicii de cea mai inalta calitate.

Astazi ne bucuram de o retea solida de clienti fideli, fiind cea mai sigura si credibila sursa de publicitate. Loialitatea clienţilor nostri ne impresionează, încă avem clienţi de acum 22 de ani, şi chiar pe copiii acestora care sunt atraşi de valorile fundamentale ale brandului nostru. Clientul român s-a adaptat treptat la piaţă, a trecut prin criză şi din romantic a devenit încet şi sigur mult mai analitic şi documentat.” – Juergen Schunn