fbpx

Atentie, motociclisti, la vremea neprielnica!

Calatoriile pe 2 roti pe vreme nefavorabila ar trebui sa te puna in alerta. Ai grija la comenzile pe care trebuie sa le realizezi, deoarece motocicleta trebuie utilizata fin, mai ales in curbe. Asta nu inseamna ca atunci cand este cald poti brusca in voie comenzile, dar cu atat mai mult, pe vreme rece sau chiar ploaie, bruscarea comenzilor poate cauza pierderea aderentei. Accelereaza si franeaza cat mai lin!

Timpul de reactie in conditii normale este de 1.5 secunde, dar in conditiile in care iti va fi frig si vei fi ud, capacitatea de concentrare scade ingrijorator, astfel incat timpul de reactie creste proportional. Nu uita nici de echipamentele moto unimotors fiind un dealer autorizat de echipamente care merita toata atentie. Pe unimotors.ro poti descoperi de la manusi moto si pana la geaca, bluze sau veste enduro. Este de ajuns sa comanzi online, echipamentele iti vor veni direct la domiciliu in cel mai scurt timp!

Atentie mare cu frana, in curbe

Cu cat viteza este mai mare, cu atat distanta necesara franarii pana la oprire va creste, asa ca pastreaza o distanta cat mai mare. Franarea eficienta se face actionand din timp frana si dubland distanta de siguranta.

Franează pe cat posibil cu motocicleta dreapta si foloseste frana lin, pe oricare dintre cele trei le-ai actiona. Atentie! Nu brusca nici macar frana de motor (adica nu schimba din viteza a cincea direct in viteza intai)! In timp ce ploua, franeaza usor din cand in cand, pentru a curata discurile de umezeala.

In vreme ce franarea se recomanda a fi usoara si progresiva, accelerarea se recomanda sa fie una cursive. In plus, foloseste o treapta superioara de viteza.

Ai grija la mediul inconjurator si la pericolele iminente

Ai mare grija la balti, acestea putand acoperi gropi, guri de canal, pot avea depuneri de mizerii pe fund, care aluneca sau pot cauza acvaplanarea.

Cel mai indicat lucru pe care il poti face este sa ocolesti balta. Ai grija totodata si la frunzele ude cazute pe asfalt.

Atentie sporita trebuie acordata si la liniile de tramvai, asfaltul decopertat, smoala ce umple crapaturile, marcajele rutiere si placile metalice, intrucat sunt mult mai periculoase pe ploaie sau la temperaturi scazute, putand alunecand foarte usor.

Liniile de tramvai trebuie, mai mult ca oricand, sa fie taiate perpendicular, iar in cazul oricarei guri de canal sau placi metalice, daca nu poate fi ocolita, franarea se face inainte de a ajunge pe ea, in niciun caz in timp ce eşti cu una din roti deja acolo.