Ascensiunea in mediul de business prin limba germana editia a II a

Joi, 23 martie 2017, a avut loc cea de-a doua editie a evenimentului „Ascensiunea in mediul de business prin limba germana”, organizat de Centrul de Limbi Straine A_BEST, un eveniment despre impactul asupra mediului de afaceri al proiectelor de training de limba germana pentru angajati, la care au participat peste 40 de invitati, printre care s-au numarat specialisti din domeniul resurselor umane, directori, antreprenori si studenti ai Academiei de Studii Economice Bucuresti – Facultatea de Administrarea Afacerilor, cu predare in limbi straine. Invitatul special al evenimentului a fost Diana Burhala, Learning & Knowledge Leader IBM Romania, care a sustinut o prezentare pe tema „Limba germana si management de succes”.

Criterii de selectie a programelor de training de limba germana

„Vorbitorii de limba germana sunt foarte cautati de catre angajatori, datorita faptului ca cele mai multe companii care fac afaceri in Romania sunt de origine germana sau lucreaza cu furnizori germani. Astfel, specialistii de resurse umane isi doresc angajati care sa poata comunica in limba germana, ori investesc in programe de training care sa permita angajatilor sa isi dezvolte abilitatile de conversatie in limba germana, pentru a participa la sedinte sau intalniri cu reprezentanti ai companiei, de diferite nationalitati”, a precizat Aura Ipate, General Manager, Centrul de Limbi Straine A_BEST. Ea a adaugat: “in 2016 cursurile de limba germana au reprezentat 35,35% din totalul cursurilor noastre livrate catre companii”.

Companiile care sunt in cautare de cursuri de limba germana pentru angajati trebuie sa tina cont de cateva elemente cheie in alegerea furnizorului de training lingvistic. Potrivit Aurei Ipate, printre cele mai importante elemente se numara: experienta pe piata, portofoliul de clienti, echipa de traineri, metoda de predare, capacitatea de a personaliza programele de training si oferta financiara.

Particularitatile studiului limbii germane

Evenimentul „Ascensiunea in mediul de business prin limba germana”, editia a II-a, a inclus si o scurta prezentare a Adinei Badea, trainer de limba germana in cadrul Centrului de Limbi Straine A_BEST. Ea a evidentiat cateva particularitati ale limbii germane si a oferit sugestii de invatare a acestei limbi straine. Adina Badea a precizat ca „cei care vor sa ajunga sa comunice fluent in limba germana trebuie sa mentina constant legatura cu vorbitorii nativi ai limbii. De asemenea, este esential ca persoanele care vor sa cunoasca limba germana la un nivel avansat sa aiba in vedere studiul particularitatilor fonetice ale acestei limbi, precum si regulile de pronuntie, astfel incat sa nu existe dificultati de transmitere si intelegere a mesajelor”.

Limba germana si management de succes

Limba germana este o limba puternica, cu un impact la nivel politic, social si economic. Acest lucru a fost evidentiat de Diana Burhala, Learning and Knowledge Leader IBM Romania. Potrivit acesteia, „impactul limbii germane este foarte mare datorita contractelor pe care furnizorii de servicii le ofera organizatiilor cu care colaboreaza. “De exemplu, centrul de servicii de business IBM deserveste clienti de origine germana, din multiple industrii. Acest lucru a ajutat organizatia sa se extinda in patru orase din Romania.”

In ceea ce priveste programele de training pentru angajati, Diana Burhala a precizat ca „peste o treime din bugetele de training pentru proiectele de limbi straine se aloca pentru cursurile de limba germana.” Potrivit acesteia, „este important ca angajatii unei companii sa vorbeasca doua limbi: limba clientului si limba industriei din care face parte clientul. Faptul ca un angajat se poate exprima in limba germana in limbajul clientului este foarte important pentru business si poate deschide foarte multe usi.” Tot Diana Burhala a mentionat ca „un angajat care are capacitatea de a dobandi abilitati tehnice si cunoaste limba germana poate avea un avantaj la angajare, spre deosebire de un candidat care nu stie limba tinta, deoarece abilitatile tehnice pot fi mai usor de dobandit.

Ultima parte a evenimentului „Ascensiunea in mediul de business prin limba germana”, editia a II-a, a fost dedicata unei sesiuni de networking.

Parteneri media: Business Woman, Debizz, EconomiaOnline
, Allgemeine Deutsche Zeitung

Parteneri eveniment: Elite Business Women, ConfidentPR, TopMovers, A_BEST Business Lounge, Open4Business

Despre Centrul de Limbi Straine A_BEST

A_BEST a fost infiintat in 2008 si este unul dintre cele mai mari centre independente de invatare a limbilor straine din Romania. A_BEST ofera servicii lingvistice complete, la standarde internationale: cursuri de limbi straine – limbaj general/ de afaceri/ specializat, open/ corporate; cursuri de limba romana pentru expati; testari LCCI; cursuri autorizate ANC; testari ECL; pre-testari Cambridge; traduceri; interpretariat; audit lingvistic; ghidaj turistic in limbi de circulatie internationala; sejururi lingvistice.