Arhivarea electronica a documentelor de la Stefadina ro De partea cui este dreptatea a IT stilor sau juristilor?

Arhivarea electronica a documentelor: atunci cand vine vorba despre acest proces, multe organizatii au diferente de opinii intre departamentul IT si juridic. Potrivit unui studiu din 2015 al Baseline Magazine, 65% din responsabilii IT sunt multumiti de modul in care compania lor determina ce arhiveaza electronic, in timp ce doar 20 % din consilierii juridici au aceeasi parere. De unde diferenta de opinie?

Servicii de arhivare electronica a documentelor si diferentele de opinie ale IT-stilor si juristilor

Atunci cand vine vorba despre aceste servicii de arhivare electronica a documentelor, departamentele IT se concentreaza, in general, pe trei obiective:

• costurile procesului de arhivare electronica a documentelor

• functionalitatea si caracteristicile softurilor de arhivare

• modul de implementare a softurilor de arhivare electronica

Pe de alta parte, departamentele juridice sunt in primul rand axate pe diminuarea riscurilor de pierdere a date si tind sa se concentreze asupra acestor trei lucruri :

• respectarea legilor si reglementarilor in domeniu

• diminuarea potentialelor taxe si atentia asupra eventualelor amenzi aplicate pentru nerespectarea legii

• regasirea eficienta a informatiilor si a documentelor atunci cand apar litigii sau controale.

Arhivarile electronice ale documentelor – cine castiga, IT-stii sau juristii?

Care tabara are dreptate, cea a IT-istilor sau cea a juristilor? Raspunsul este: niciuna dintre cele doua.

Cu scopul de a eficientiza arhivarea documentelor, o organizatie, asa cum este Stefadina.ro trebuie sa aiba o abordare interdepartamentala pentru acest proces . Cu alte cuvinte, IT-ul si Juridicul trebuie sa lucreze impreuna pentru a crea o strategie de arhivare a documentelor ce satisface nevoile generale ale organizatiei.

In timp ce nevoia de arhivare electronica continua sa crească si tehnologiile continua sa evolueze, importanta unei conlucrari a celor doua departamente va continua , de asemenea, sa creasca .

Organizatiile care au investit in solutii personalizate de arhivare electronica a documentelor recunosc randamentul acestor investitii (in multe cazuri, cele sapte zerouri se deduc prin atenuarea riscurilor si a costurilor de operare), mai ales cand au adoptat colaborarea interdepartamentala pentru arhivarea documentelor.