Anvelope de iarna: Recomandari pentru sezonul 2015 2016

Odata cu sosirea sezonului rece, este obligatoriu sa va echipati autoturismul cu anvelope de iarna daca vreti sa circulati in siguranta si legalitate. Acestea au scopul de a creste performantele automobilului pe drumuri de iarna, montarea lor fiind in acelasi timp si o obligatie legala.
Desi legislatia nu mentioneaza o data anume, in aceasta este specificat ca obligatia de a avea montate anvelope de iarna intra in vigoare odata ce drumurile devin inzapezite, inghetate sau acoperite cu polei. Indiferent de data in care ne aflam, cat timp drumurile prezinta conditii de iarna, anvelopele de iarna sunt o obligatie.
Din punct de vedere tehnic, nu numai conditiile de drum afecteaza performantele anvelopelor de vara. Anvelopele de iarna sunt mai flexibile la temperaturi scazute, deci, odata ce temperaturile scad sub nivelul de 7 grade Celsius, anvelopele de iarna devin cu mult mai performante si mai sigure. Acest lucru se intampla datorita faptului ca acestea sunt compuse 80% din cauciuc natural, flexibil prin natura sa.
Un alt detaliu tehnic extrem de important referitor la structura anvelopelor de iarna este legat de banda de rulare si caracteristicile acesteia, cele mai importante elemente fiind canelurile si striatiile.
Canelurile mai dese si adanci confera benzii de rulare o infatisare agresiva, usor de recunoscut, avand ca scop cresterea aderentei pe carosabilul inzapezit, specific sezonului de iarna. De asemenea, acest design special creste stabilitatea automobilului si reduce distanta de franare pe carosabil de iarna.
Striatiile prezente sunt specifice anvelopelor de iarna (apar si pe unele anvelope all season) si au rolul de a combate fenomenul de acvaplanare. De asemenea, acestea la randul lor cresc aderenta anvelopei pe drumurile de iarna, crescand manevrabilitatea si siguranta.

Pentru a fi siguri ca anvelopele achizitionate sunt acceptate de legislatie ca fiind anvelope de iarna, verificati marcajele existente pe flancul acestora. Daca apare marcajul “ M + S “ (pe unele anvelope apare “ M & S “ sau “ MS “), atunci anvelopele sunt autorizate pentru a putea circula in legalitate pe sezonul de iarna.
Unele anvelope vin si cu marcajul Muntelui cu Fulg de Zapada, marcaj ce atesta faptul ca o anvelopa a fost proiectata si testata special pentru a putea fi utilizata in conditii de iarna. Acest semn nu este mentionat de legislatie, obligatoriu fiind M + S.
Daca anvelopele dvs nu prezinta marcajul M + S, riscati sa fiti amendat cu pana la 2 100 RON si sa vi se suspende talonul.

AnveloSHOP si AnvelopeMAG va recomanda anvelopele de iarna Ultra Grip 9, produse de celebrul fabricant american Goodyear. Acestea vin cu o multitudine de beneficii ce ajuta la rularea pe drumuri de iarna, principalele fiind:
Este utilizata tehnologia “3D BIS” de striere a benzii de rulare, specifica anvelopelor de iarna Goodyear, ce ajuta la cresterea sigurantei prin manevrabilitate imbunatatita si distante de franare considerabil reduse.
In aceeasi masura este combatut si fenomenul de acvaplanare, canelurile si striatiile conferand performante inalte pe zapada sau carosabil umed.
Tehnologia “TOPIndicator” ajuta la imbunatatirea duratei de viata a anvelopelor, banda de rulare fiind optimizata in acest sens.
Ajuta la economisirea de combustibil si la protejarea mediului inconjurator, fiind unul din aspectele luate serios in considerare in momentul proiectarii.
Acopera mare parte din cerintele pietei de anvelope de iarna, fiind disponibile in dimensiuni de la 155 la 205 mm latime, diametre intre 14 si 16” si indici de viteza T si H.

In materie de teste realizate pe aceste anvelope, mentionam in principal testul realizat de francezii de la L’argus la momentul lansarii acestor anvelope de iarna. Acest test a fost destul de important, deoarece a fost realizat intr-un mod comparativ, fiind comparati si multi din principalii concurenti ai Ultragrip 9.

Au mai aprticipat la test anvelope de iarna precum Ultragrip 8 de la – bineinteles – Goodyear.
In ceea ce priveste distanta de franare si comportamentul general pe drumuri inzapezite (manevrabilitate, comportament in curbe, etc), Ultragrip 9 s-a clasat pe primul loc, aratand rezultate foarte bune. Ultragrip 9 a aratat o distanta de franare cu cel putin 4% mai scazuta decat cea a concurentilor din test.
La testele realizate pentru accelerarea pe zapada, modelul celor de la Goodyear a fost depasit numai de Blizzak de la Bridgestone, ocupand astfel un loc doi.
In cadrul altor teste la care au luat parte aceste anvelope Goodyear, realizate de AutoTrends, FirmenAuto, Auto Zeitung, Auto Motor und Sport si ACE, rezultatele au fost de asemenea bune si foarte bune, anvelopa fiind foarte recomandata.

Sfaturi generale privind echiparea cu anvelope de iarna:
Pentru a circula in siguranta, echipati-va un set de 4 anvelope de iarna, si nu doar 2 pe puntea de tractiune.
Evitati sa montati anvelope second-hand sau resapate, acestea avand in marea lor majoritate defecte si ani multi de utilizare in spate.
Daca locuiti in zone mai temperate climatic, precum Bucuresti, Constanta sau Timisoara, va puteti monta anvelope all season cu conditia sa nu circulati mult pe drumuri inzapezite si inghetate.
Verificati daca aveti inscriptionat marcajul M+S pe anvelope pentru a putea circula in legalitate pe timp de iarna.
Verificati de asemenea si starea anvelopelor, sa nu existe defectiuni; la fel procedati si pentru consumabilele esentiale pe timp de iarna pentru automobilul dvs (ulei, antigel, lichid parbriz, becuri, etc).