Antreprenorii nu se (mai) bazeaza doar pe social media pentru a-si promova afacerea

Comunicate de presa

“La vremuri noi, obiceiuri noi” pare sa fie sloganul antreprenorilor de succes. Multi tineri care s-au lansat recent in afaceri sustin ca, daca vrei sa devii un expert in domeniul tau, nu ar trebui sa uiti in totalitate de social media; nu ar trebui, dar ar fi indicat sa va schimbati directia. Antreprenorii milenari se axeaza pe o strategie de marketing dincolo de social media, recurgand la strategii de promovare de tip marketing online.

Conform ultimului raport anual Comunicato.ro, 97% dintre antreprenori folosesc social media, in timp ce 92% dintre acestia sugereaza ca social media constituie principala forma de promovare a afacerii pe care o detin. Studiul mai releva ca majoritatea antreprenorilor petrec pana la 10 ore pe saptamana (probabil un sfert din timpul lor de lucru) in social media, in ciuda faptului ca doar 33% dintre ei au considerat ca marketingul promovat prin social media este de fapt eficient.

Marketingul digital si promovarea din social media sunt doua lucruri pe care fiecare afacere ar trebui sa le acopere. Este, de asemenea, timpul ca acei antreprenori care nu au succes in afacerea lor sa isi gaseasca adevaratul traseu care ii poate conduce spre publicul lor tinta. Unii apar ca experti la radio si in presa scrisa, cu scopul final de a deveni experti media in atentia niselor alese. Aceasta nehotarare (sau slaba strategie) conduce la un dezechilibru puternic ce impiedica transmiterea mesajelor de marketing catre publicul-tinta pe care il are fiecare business.

Recent, Comunicato.ro a chestionat cititorii pe parcursul unei saptamani cu privire la prima persoana pe care o numeste un jurnalist atunci cand stirile fac trimitere la o industrie nisata. Se pare ca dobandirea acestui statut are efecte destul de uimitoare asupra afacerilor, motiv pentru care tot mai multi manageri aleg sa propuna parteneriate si contracte de imagine persoanelor publice cu impact in blogosfera si diverse nise in care acestea se identifica drept “influentatori”.

Macro-influentatorii, pe de alta parte, sunt profesionisti din industrie care produc stiri specifice industriei ce se concentreaza pe construirea de incredere. Acestia sunt editori, jurnalisti, bloggeri, lideri de gandire etc si au, in general, aproximativ 100.000 – 1.000.000 de urmatoritori cu un angajament de 5% – 25% mai mare / postare. Macro-influentatorii au o audienta grupata in jurul unui interes deosebit deoarece cariera lor a fost construita pe baza unui expert in materie, care ofera credibilitatea marcii verificate. Avantajele asocierii businessului dumneavoastra cu astfel de figuri publice vizeaza rezonanta si stabilirea unei legaturi puternice cu publicul tinta.

In 2019, promovarea se face independent de agentiile de PR, atat timp cat strategia interfereaza cu publicul – tinta. Tot ce trebuie sa faceti este sa mizati pe tehnici neobisnuite, insa care pot influenta publicul natural si eficient. Ca antreprenor, prima aparitie poate fi o noutate transmisa intr-un comunicat de presa scris si publicat pe comunicato.ro, o platforma care inregistreaza zilnic un trafic semnificativ de cititori ce pot deveni rapid potentiali clienti ai afacerii dumneavoastra.

Televiziunea (in special) este costisitoare ca mijloc de promovare, motiv pentru care, daca sunteti in faza de start-up, este indicat sa va indreptati toate armele asupra promovarii prin campanii de SEO sau Adwords.