fbpx

Analiza tripsta: Bucuresti Iasi si Cluj Napoca – principalele aeroporturi de plecare pentru calatorii romani: cine sunt acestia unde se duc si

Barbatii – responsabili pentru majoritatea rezervarilor in toate cele 3 cazuri; destinatiile europene sunt alese de cei mai multi calatori, fie barbati sau femei.
Majoritatea rezervarilor din perioada analizata au fost realizate de catre barbati, situatia fiind destul de echilibrata in cazul calatorilor din Iasi (53% barbati, 47% femei), existand o diferenta mai mare in cazul Bucurestiului (61% barbati, 39% femei), si o diferenta substantiala in ce priveste calatorii din Cluj-Napoca (78% barbati, 22% femei). Media de varsta a celor care au rezervat calatorii a fost de peste 30 de ani in toate cazurile: 32 ani pentru Cluj-Napoca, 37 ani pentru Bucuresti si cea mai ridicata – 40 ani – in Iasi.

In ce priveste destinatiile, apar niste diferente legate de ceea ce au ales barbatii si femeile, nu neaparat in legatura cu orasele alese ci mai ales in ce priveste ordinea preferintelor. 
Barbatii din Bucuresti au ales Atena, Roma si Amsterdam pentru top 3 in timp ce femeile care calatoresc din Bucuresti au pastrat Atena ca prima destinatie, au pus Amsterdam pe locul 2 si Londra pe locul al treilea.
Barbatii care calatoresc din Iasi au ca principale trei destinatii Bucuresti, Roma si Londra – in timp ce femeile care calatoresc din acest oras au mentinut destinatiile, schimband doar ordinea preferintelor in: Londra, Bucuresti si Roma.
Barbatii din Cluj-Napoca au ales Bucuresti si Istanbul, in timp ce femeile din orasul transilvanean au pastrat pe primele locuri Bucuresti si Istanbul, urmate de orasul american Orlando,Florida.
Atunci cand se analizeaza in ansamblu alegerile facute de catre calatorii din aceste 3 orase, vedem ca exact Cluj-Napoca si Iasi sunt principalele destinatii domestice pentru calatorii din Bucuresti, in timp ce pentru cei din respectivele doua orase Bucurestiul este principala destinatie atunci cand calatoresc in tara, cel mai probabil in interes de afaceri.
In ce priveste destinatiile internationale alese in prima jumatate a lui 2016, alegerile facute de catre calatorii din aceste orase sunt foarte diferite: calatorii din Bucuresti au ales Atena, Amsterdam, Londra, Roma si Berlin; cei din Iasi Roma, Londra, Bologna, Paris si Tel Aviv; in timp ce calatorii din Cluj-Napoca au ales ca principale destinatii Istanbul, Barcelona, Basel-Mulhouse-Freiburg, Dublin si Izmir.

Cluj-Napoca – cele mai multe rezervari de pe dispozitive mobile, Bucuresti – cea mai scumpa si cea mai ieftina rezervare a primei jumatati de an iar calatorii din Iasi isi rezerva calatoriile cu cel mai mult timp in avans.

Datele tripsta ii arata drept cei mai inclinati spre a-si rezerva calatoriile de pe dispozitive mobile pe locuitorii din Cluj-Napoca cu 27.7% din totalul rezervarilor (16.7% pe dispozitive mobile si 11% doar pe iOS), urmati de cei din Bucuresti cu 20.8% din total (16.2% pe dispozitive mobile si 4.6% doar pe iOS) si doar apoi de cei din Iasi cu 19% din total (13.8% pe dispozitive mobile si 5.2% doar pe iOS).

Liniile aeriene low cost ocupa o parte importanta a rezervarilor facute de calatorii din toate cele 3 orase, cu topul pentru Bucuresti fiind alcatuit din Tarom urmat de Ryanair si Blueair, in Iasi vedem Blueair pe primul loc, urmat de Tarom si Wizzair, in timp ce in Cluj-Napoca liniile aeriene preferate sunt Tarom si Vueling.
Cele mai multe rezervari au fost facute in ianuarie de catre utilizatorii din Bucuresti, in timp ce atat calatorii din Iasi cat si cei din Cluj-Napoca au facut cele mai multe rezervari de pana acum in luna mai 2016. Cu toate acestea, atunci cand este vorba de planificarea in avans a calatoriilor, cei din Iasi au rezervat vacantele cu cel mai mult timp in avans – 46 zile – comparativ cu 39 zile pentru cei din Bucuresti si doar 26 zile pentru calatorii din Cluj-Napoca.
Atunci cand este vorba de sumele cheltuite pe calatorii, iesenii cheltuie cel mai putin – suma medie alocata rezervarilor facute de ei fiind de 137 Euro, urmati de bucuresteni cu o medie de 213 Euro si apoi Cluj-Napoca unde media a fost de 244 Euro/rezervare.
Cu toate acestea, cea mai scumpa rezervare a fost facuta de catre un utilizator din Bucuresti, care a decis sa cheltuie 2.241.08 Euro pentru o calatorie Bucuresti – Palanga. Drept comparatie, cea mai scumpa rezervare facuta cu plecarea din Cluj-Napoca a ajuns la 1.143 Euro (pentru o cursa Cluj-Napoca– Orlando), in timp ce la Iasi cea mai scumpa rezervare a fost de 712 Euro (pentru un zbor Iasi-Roma).
In ceea ce priveste cea mai ieftina rezervare, tot Bucurestiul detine recordul – cea mai mica suma cheltuita pentru un zbor fiind de 12.99 Euro (pentru un zbor Bucuresti–Milano) si este urmat de Iasi cu 18.11 Euro cheltuiti pe un zbor Iasi-Bucuresti si apoi Cluj-Napoca, unde cea mai ieftina rezervare din prima jumatate a acestui an a ajuns la 38.9 Euro (pentru un zbor Cluj-Napoca-Basel Mulhouse Freiburg)

Despre tripsta
In 2005, doi antreprenori talentati au lansat in Atena, Grecia, unul dintre puncta cele mai fierbinti ale turismului international, un start-up numit initial travelplanet24. In prezent, agentia de turism online tripsta este unul dintre cei mai mari si mai recunoscuti lideri ai industriei de profil. Brandurile noastre – tripsta, airtickets si travelplanet24 – sunt preferate de peste un milion de turisti loiali din 45 de piete internationale pe care compania opereaza in prezent.
Cu birouri in Atena, Bucuresti si Istanbul, echipa noastra de peste 260 de genii turistice pasionate se asigura ca ajungeti la destinatie la cel mai mici preturi garantate si cu sprijin dedicat. Motoarele noastre pentru rezervari proceseaza peste doua milioane de cereri de calatorie pe minut pentru a se asigura ca turistii primesc seturi complete de optiuni si preturi pentru calatorii cu avionul, trenul, feribotul sau autoturismul. Suntem capabili sa facem asta pentru ca strangem peste 100GB (echivalentul a peste 50,000 de melodii) in date privind rezervarile in fiecare zi si le utilizam pentru a va face experienta de cautare mai usoara si intuitive, indiferent de dispozitivul pe care il folositi. La aceasta se adauga serviciul multi-lingv de talie mondiala dedicate pasagerilor si stim deja ca veti face din urmatoarea experienta de booking o experienta extraordinara.