Alimentatia copilului – cum il dezobisnuiesti de junk-food

alimentatia copilului

Una dintre cele mai frecvente preocupari ale parintilor este alimentatia copilului lor: acesta mananca o multime de alimente bogate in calorii, prajite sau procesate, alaturi de dulciuri precum bomboane de ciocolata, inghetate si produse de patiserie – in esenta, junk-food.

Daca esti un parinte cu probleme similare, iata cateva sfaturi simple pentru a oferi copilului tau o alimentatie sanatoasa.

Una dintre numeroasele probleme legate de mancarea junk-food este ca, de obicei, este plina de zahar rafinat (sau indulcitori artificiali), care ne va oferi intotdeauna placere atunci cand o mancam, spre deosebire de mancarea sanatoasa care poate avea zahar natural in acesta, nerafinat, si nu ne ofera acea mare placere.

Odata dezvoltat gustul pentru acest tip de hrana, acesta va functiona precum o dependenta. Oricare alt tip de mancare va deveni “insipida si neapetisanta”. Sa-i dezobisnuiesti pe copii de fast-food, poate fi o misiune extrem de dificila, mai ales ca ei petrec destul de mult timp in societate, cu colegii si prietenii. Conde.ro iti ofera cateva sfaturi pentru a-l dezobisnui pe cel mic de mancarea nesanatoasa:

Cum sa introduci in alimentatia copilului mancare sanatoasa

Oriunde isi intorc privirea – la TV, pe internet, pe panourile publicitare, pe automatele cu diferite produse – copiii dau peste mesaje publicitare care promoveaza hrana nesanatoasa. Chiar si scolile au fost atrase de promovarea hranei nesanatoase, din ratiuni financiare.

Daca esti parinte pentru prima data, obisnuieste-ti copilul de la bun inceput cu hrana sanatoasa.

Spre exemplu :

Da-i copilului mic, sugarului, doar apa sau lapte, pentru ca acesta sa nu-si dezvolte apetitul pentru bauturile dulci. Introdu in meniul copilului o varietate larga de hrana reala (variata), mai degraba decat mancare procesata.

Cum pot parintii sa preia controlul in ceea ce priveste alimentatia copilului?

– Asigura-te de faptul ca mesele copilului sunt regulate si ca ia putine gustari.

– Nu tine in casa mancaruri tip fast-food sau bauturi dulci.

– Explica-i de ce vrei sa manance sanatos si de ce trebuie sa fie precaut fata de mesajele publicitare.

– Nu-i interzice total mancarea fast-food, ii poti permite ocazional copilului sa manance hamburgeri si altele din aceasta gama, in special cand sunteti departe de casa, dar nu face din asta o mare sarbatoare.

– Ofera-i mereu un amestec de mancaruri noi si felurile cele mai sanatoase din cele obisnuite pe care copilul le prefera. Fa in asa fel incat mancarea din farfurie sa arate cat mai atractiv.

– Poti sa “desenezi” fete zambitoare pe farfurie. Decat sa consume mancare deja procesata, mai bine implica-l in prepararea unor feluri de mancare de genul paste, friptura, placinte etc.

– Taie marunt legumele care nu-i plac, astfel incat el sa nu le recunoasca in mancare.

– Prepara gustari sanatoase pe care sa le manance cu mana, cum ar fi legumele crude cu un sos gustos alaturi.

– La desert, serveste fructe proaspete. Lasa-l pe micut sa faca o salta de fructe (va fi mult mai gustoasa daca a participat la prepararea ei). Implica-l cat mai mult in planificarea si prepararea meselor.

Daca copilul tau trece printr-o perioada “de mofturi”, nu intra in panica – un regim alimentar temporar neechilibrat nu va dauna foarte mult. In schimb, certurile de la masa dauneaza. Dincolo de faptul ca fac neplacute momentele respective, pot duce la probleme de alimentatie in viitor.

Copiii invata cel mai bine prin observatie. Pentru a incuraja copilul sa manance sanatos, trebuie sa faci la fel si sa eviti sa mananci junk-food. Daca copilul tau vede ca mananci mancare sanatoasa, cu siguranta va fi motivat sa manance sanatos.