fbpx

Alegerea unui sistem CRM: Sfaturi de achiziționare pe înțelesul oricărui manager

Nu există nicio îndoială, un sistem CRM bun este un lucru obligatoriu pentru orice afacere în creștere.

A sosit un moment în care gestionarea bazei de date a clienților tăi prin sute de foi de calcul, saltul de la un document sau sistem la altul pentru a găsi date despre clienți, sau navigarea printre oportunitățile de vânzare verificând mâzgăliturile pe ”notele post-it” nu mai este o opțiune.

Ce îți oferă un sistem CRM?

Indiferent de dimensiunea companiei tale, software-ul CRM potrivit te poate ajuta să rămâi competitiv, permițându-ți să:

– ții evidența interacțiunilor cu toți clienții;

– păstrezi controlul asupra eforturilor tale de vânzări și marketing;

– menții relații puternice cu clienții existenți; un software CRM, ajută la segmentare clienți;

– vinzi mai multe produse și servicii;

– îmbunătățești comunicarea între echipele de vânzări și marketing;

– găsești și păstrezi clienți noi.

Totuși, alegerea CRM-ului potrivit  pentru afacerea ta nu este ușoară. Dificultatea constă în faptul că trebuie să iei în considerare și opțiunile de implementare, capacitatea de a personaliza, costul, scalabilitatea și valoarea afacerii, înainte de a te decide. Dar există un alt lucru important pe care trebuie să îl abordezi – propriile tale nevoi. Trebuie să evaluezi cu atenție care sunt nevoile afacerii tale. Apoi, potrivește-le cu funcționalitatea oferită, bugetul de cumpărare și decide dacă ai nevoie sau nu de toate sau doar unele funcții pe care le oferă o soluție CRM.

Urmărește mai jos 8 lucruri trebuie să ții cont atunci când alegi sistemul CRM potrivit.

1. Decide despre implementarea CRM: Cloud vs. On-premise (clasic)

Cu o soluție Cloud (Software-as-a-Service/SaaS ) nu ai nevoie de un server sau de expertiză tehnică. Pur și simplu te conectezi la CRM bazat pe cloud  în browser-ul de internet și ești gata de plecare. Toate informațiile se află pe serverul furnizorului.

Cu toate acestea, trebuie să fii în permanență online. Deci atenție la conexiunea ta de internet.

Cu o soluție locală (on-premise), deții software-ul și acesta este găzduit fizic la locația ta. Astfel, vei avea acces direct la servere dacă dorești să te integrezi cu alte aplicații pentru clienți. Mai mult, nu va trebui să te ocupi de taxele de abonament recurente, dar trebuie să plătești hardware-ul.

2. Află de ce funcții și funcționalități ai nevoie

Afacerea ta este unică în ceea ce privește procesele sale, baza de clienți și dinamica de creștere. Așadar ai nevoie de o soluție CRM scalabilă! 

Pe măsură ce afacerea ta crește, crește și nevoile tale de CRM. De aceea, trebuie să te asiguri că soluția CRM pe care o alegi poate fi actualizată cu ușurință la următoarea versiune mai sofisticată.

Foarte des software-ul CRM vine cu o mulțime de funcții care trebuie să fie valabile pentru un spectru larg de companii. De ce să plătești pentru funcțiile de care nu ai nevoie sau pe care le utilizezi? Potrivit unor statistici, cumpărătorii CRM pentru prima dată supraestimează deseori caracteristicile de care au nevoie.

3. Asigură-te că sistemul se integrează cu alte aplicații

Trebuie să te asiguri că sistemul CRM se poate integra cu alte aplicații pe care le aveți deja. Acum, nu vorbim doar despre integrări cu Office 365 sau o integrare Google G-Suite! CRM ar trebui să se integreze perfect cu: un ERP sau alt software de contabilitate, un software HR, propriul site web și formulare web pentru a importa noi clienți potențiali, facturare și platforme de comerț electronic pentru a înregistra tranzacții, precum și soluții de marketing.

Asigură-te că poți migra cu ușurință datele de contact existente în noul tău software CRM. De asemenea, verifică dacă poți exporta informații din software-ul CRM.

4. Solicită o demonstrație și testează cu un test gratuit

Cea mai bună soluție este să începi cu o demonstrație live (sau online), personalizată și apoi să treci la o încercare gratuită. În timpul unei sesiuni de demonstrație live, o persoană de vânzări te trece prin software și îți arată cum să îl utilizezi. Apoi, poți pune întrebări specifice legate de afacerea ta. Nu uita să vezi punctele tari și punctele slabe ale sistemului. Uită-te și la lucruri precum ușurința în utilizare, funcționalitatea cheie și capacitatea de extindere. Îți recomand să inviți cel puțin doi furnizori la masă, astfel încât să poți compara ofertele CRM.

5. Alege un furnizor specific industriei

Este posibil ca industria ta să fie foarte specifică. De aceea, este o idee bună să cauți un furnizor de CRM care a lucrat cu companii și industrii similare cu ale tale. Studiind pur și simplu site-ul web al unui furnizor, poți obține o idee bună despre tipurile și dimensiunile companiilor cu care lucrează.

6. Verifică dacă sunt disponibile personalizarea și instruirea

O soluție CRM nu este bună dacă nu este configurată corect sau dacă personalul tău nu este instruit să utilizeze funcțiile. Așadar, atunci când soliciți un preț, asigură-te că întrebi cât va costa să configurezi soluția pentru nevoile tale și să personalizezi sesiunile de instruire. Ar trebui să alegi un sistem ușor de configurat.

În ceea ce privește instruirea, ar trebui să fie o experiență practică continuă, specifică utilizatorului, astfel încât toată lumea să știe cum să utilizeze software-ul pentru a-și spori eficiența.

7. Asigură-te că sistemul are caracteristici GDPR

Ultimul, dar cu siguranță nu în ultimul rând, este disponibilitatea funcționalității GDPR într-un CRM .

Cu GDPR acum în vigoare, datele clienților tăi și locul în care sunt stocate sunt mai importante ca niciodată. Având un sistem CRM pregătit pentru GDPR, te ajută să gestionezi datele clienților mai eficient.

De exemplu, dacă clientul tău dorește să fie eliminat din baza de date, trebuie să îi poți onora solicitarea și să trimiți o confirmare de ștergere. Sau, dacă clientul solicită un raport electronic cu toate datele pe care le stochezi în CRM, va trebui să poți genera raportul respectiv. O soluție cu un singur click îți va economisi timp și resurse, în loc să elimini manual datele clienților din mai multe baze de date de vânzări, marketing și servicii pentru clienți.

Fără îndoială, CRM joacă un rol critic în succesul oricărei afaceri. Indiferent de mărimea companiei tale, este întotdeauna o idee bună să identifici nevoile și cerințele proprii (dar și posibile funcționalități suplimentare și mai avansate în viitor) împreună cu bugetul tău pentru a găsi soluția potrivită.