75 dintre consumatorii din CEE ar face mai multe achizitii online daca ar avea optiunea returnarii gratuite a produselor

28 octombrie 2014

PayPal a anuntat lansarea in 15 tari din Europa Centrala si de Est a serviciului PayPal Refunded Returns, introdus initial in mai multe tari ale Uniunii Europene si comunica rezultatele unui studiu realizat recent de Gemius in numele PayPal[2], cercetare care confirma ca, in regiune, consumatorii considera returnarea gratuita a produselor un standard de baza pentru e-commerce si un element crucial pentru decizia de a cumpara sau nu un produs online.
Indiferent de motive, cei care comanda un produs si platesc prin intermediul PayPal il pot returna si primi inapoi banii platiti pentru expeditia sa, beneficiind de o experienta de cumparare mai convenabila si mai sigura atat la cumparaturile facute de la comerciantii locali, cat si la cele de la comercianti straini din intreaga lume. Mai mult, prin intermediul acestui serviciu, PayPal extinde protectia oferita cumparatorilor si le pune la dispozitie protectie sporita de la momentul achizitiei pana la returnarea produsului
PayPal Refunded Returns, care permite realizarea de achizitii fara niciun fel de griji, s-a dovedit deja a fi solutia corecta in tari precum Franta, Spania, Italia sau Suedia, unde ii incurajeaza efectiv pe consumatori sa se bucure de oportunitatile pe care le ofera comertul electronic. De aceea, serviciul este disponibil acum si in 15 tari din Europa Centrala si de Est, inclusiv in Romania.
e-consumatorul in 2014
Consumatorii din Europa Centrala si de Est cumpara din ce in ce mai mult online si sunt perceputi ca fiind un clienti extrem de constienti: in timp ce aproape 37% dintre ei fac achizitii online de 1-2 ori in decursul unui trimestru, exista si un grup semnificativ de consumatori care fac acest lucru mai des decat o data pe luna (18%). Este important faptul ca, pentru majoritatea, achizitiile online nu mai reprezinta un mister
- consumatorii nu numai ca au adoptat acest mod de a face cumparaturi, insa stiu cum sa obtina maximul de beneficii de pe urma lui. De aceea, nu trebuie sa reprezinte o surpriza faptul ca persoanele care fac achizitii online se asteapta la standarde care sa opereze global. Potrivit studiului, comertul electronic are un potential extraordinar de crestere din moment ce consumatorii ar fi dispusi sa cumpere online mult mai mult daca nu ar fi preocupati nu de achizitia online a produsului in sine, ci de posibilitatea de a-l returna sau nu. De aceea, modificarea acestei abordari si sporirea increderii consumatorilor in ceea ce priveste achizitiile online se afla la baza protectiei pentru consumatori oferita de PayPal, extinsa acum prin intermediul PayPal Refunded Returns.

In conditiile in care costurile de expediere reprezinta un factor important atunci cand e vorba de achizitii online (40% dintre consumatori iau in calcul renuntarea la achizitie in cazul in care trebuie sa plateasca pentru livrarea produselor), 75% dintre cei care au participat la studiu au declarat ca ar cumpara mai mult online daca returnarea produselor ar fi gratuita. Mai mult, 74% dintre cumparatorii online verifica daca exista politica de returnare gratuita a produselor atunci cand cumpara online si 21% au facut achizitii online pe parcursul ultimului an deoarece au avut la dispozitie optiunea de a returna gratuit produsele. In conditiile in care 57% dintre respondentii studiului sustin ca este bine sa aiba la dispozitie optiunea returnarii gratuite a produselor atunci cand fac cumparaturi online, numai 6% cred ca aceasta optiune nu este deloc importanta.

Nu mai este o surpriza faptul ca, deoarece consumatorii pot achizitiona orice de oriunde fara a-si parasi locuinta sau serviciul, asteptarile pe care le au in ceea ce priveste produsele, serviciile si experienta de achizitie sunt mai ridicate decat oricand – spune Damien Perillat, Managing Director PayPal pentru Europa Centrala si de Est. In conditiile in care e-commerce-ul a devenit regional si global, in special pentru consumatorii din Uniunea Europeana, solutiile precum PayPal Refunded Returns au devenit aproape instantaneu o noua norma. Identificarea si implementarea unei astel de solutii care adauga valoare nu este numai o chestiune de competitivitate, ci, de asemenea, si o modalitate de a spori increderea si protectia pentru consumatori in vederea incurajarii cresterii comertului electronic in Europa Centrala si de Est – adauga el.

Comanda nu e ok? Nicio problema!

PayPal Refunded Returns le permite comerciantilor sa raspunda nevoilor consumatorilor lor care vor sa beneficieze de cele mai bune experiente de shopping posibile. Cei care au comandat un produs pe care l-au platit prin intermediul PayPal pot returna produsul respectiv si primi banii inapoi. Singurul lucru pe care cumparatorii trebuie sa il tina minte atunci cand este vorba de rambursarea banilor este sa pastreze chitantele postale. Apoi, consumatorul trebuie sa urmeze trei pasi pentru a primi inapoi suma cheltuita pentru returnarea produsului si anume:

1. Sa descarce si sa completeze un formular dedicat
2. Sa adauge chitantele atestand achizitia si expedierea produsului
3. Sa trimita PayPal documentele de mai sus, printr-un e-mail

Gratie noii functionalitati, dupa completarea documentelor conform procedurii de mai sus, banii pentru returnarea produsului vor fi transferati in contul PayPal al cumparatorului in termen de 10 zile. Astfel, desi produse precum haine sau accesorii vor fi in continuare returnate din cauza nepotrivirii de marime sau din cauza altor nereguli, acest lucru nu va mai reprezenta o problema pentru comercianti si consumatori. In perioada initiala de testare, serviciul PayPal Refunded Returns va fi activ pana pe 31 decembrie 2014.

Pentru mai multe informatii referitoare la serviciul PayPal Refunded Returns pentru Romania si pentru restul Europei, vizitati link-ul paypal . eu / returns /

Despre PayPal
La PayPal, punem oameni in centrul a tot ceea ce facem. Infiintati in 1998, continuam sa fim in avangarda revolutiei platilor digitale si procesam aproape 10 milioane de plati pe zi pentru utilizatorii nostri. PayPal le ofera oamenilor modalitati mai bune de a fi in contact cu banii lor si intre ei, ajutandu-i sa trimita bani fara a dezvalui informatii financiare si oferind flexibilitate in realizarea de plati prin folosirea balantei contului de PayPal, a conturilor bancare, a PayPal Credit sau a cardurilor de credit. Cu cele 157 de milioane de portfofele digitale active, am creat un sistem de plati deschis si sigur, unde oamenii si business-urile aleg sa faca tranzactii online, in magazine, si prin intermediul dispozitivelor mobile. PayPal este cu adevarat o platforma de plati globala, disponibila oamenilor din 203 piete; le permite utilizatorilor sai sa faca plati in peste 100 de valute, sa retraga fonduri in conturile lor bancare in 57 de valute si sa aiba balante de cont PayPal in 26 de valute. PayPal este o companie eBay Inc. In septembrie 2014, eBay Inc. si-a anuntat intentia de a separa eBay si PayPal in doua companii independente, incepand cu 2015. Mai multe informatii referitoare la PayPal sunt disponibile pe www . paypal . com si www . paypal-media . com. Mai multe informatii despre separarea planificata de eBay si PayPal: update . ebayinc . com.

Vizitati www . paypal-media . com pentru mai multe informatii si urmariti-ne pe Twitter, Facebook, YouTube, LinkedIn si pe blogul PayPal-Forward.

[1] PayPal TPV (Total Payment Volume) in 2013 a fost de 180 de miliarde de dolari, in crestere cu 24% comparativ cu anul precedent. Mai multe informatii sunt disponibile pe investor . ebayinc . com.
[*] Pana pe 31 decembrie 2014, 3 returnari de produse in valoare de pana la 130 RON fiecare. Returnarea banilor platiti pentru returnarea produselor este oferita de PayPal Pte. Ltd. in parteneriat cu TELUS International Europe, administratorul serviciului. Verificati conditiile si politicile de confidentialitate pentru Romania si pentru restul Europei Centrale si de Est accesand link-ul: www . paypal . eu / returns /.
[2]Online Shopping Habits and Consumer Expectations towards E-shops, studiu realizat de Gemius pentru PayPal in septembrie 2014 in Polonia, Ungaria si Cehia. Studiul a fost realizat prin interviuri online, prin metoda Computer-Assisted Web Interviewing (CAWI), in randul a 1.200 de utilizatori de internet cu varste de peste 18 ani si care au cumparat cel putin un produs online pe parcursul ultimului an. Structura esantionului de studiu a fost ajustata folosing o balanta analitica pentru a se mula pe structura polonezilor, ungurilor si cehilor atunci cand vine vorba de varsta si sex.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram