5 suplimente nutritive esentiale in culturism

Culturismul înseamnă fier; mult fier. Totuși nu este suficient doar să tragi de fiare ca să obții creștere în masă și forță musculară. Un sportiv care vrea performanță trebuie să completeze alimentația cu suplimente nutritive care vor ajuta organismul să se refacă după antrenamentele epuizante. Piața oferă o gamă foarte bogată de suplimente nutritive. Dintre acestea, sunt câteva care nu trebuie să lipsească din alimentația unui culturist care își ia antrenamentele în serios.

Mai jos ai prezentate cele mai importante suplimente nutritive din culturism și fitness, care ar trebui să se regăsească în arsenalul oricărui sportiv interesat de rezultate. Dacă te interesează subiectul și vrei să știi mai mult, există o listă bine documentată cu suplimentele nutritive din culturism și fitness în articolul Suplimente nutritive – scurt ghid al suplimentelor în culturism și fitness de pe site-ul FitClub.ro.

1. Creatina

Este o substanță care se găsește în carne, mai ales cea roșie. Acest supliment nutritiv stimulează creșterea forței, ceea ce are un efect benefic asupra hipertrofiei musculare; mai multă forță înseamnă greutăți mai mari pe bară, ceea ce înseamnă masă musculară mai multă, în final.

2. Izolatul proteic din zer

Este considerat regele pudrelor proteice și nu degeaba. Proteina din zer este completă – conține toți aminoacizii esențiali – și se absoarbe foarte repede. Acest ultim aspect face izolatul proteic foarte util mai ales după antrenament, când organismul are mare nevoie de proteine pentru refacere, în timp cât mai scurt. Nu în ultimul rând, fiind vorba de izolat proteic, acest supliment conține o cantitate foarte mare de proteine, care poate merge până la 90%.

3. Concentratele proteice

Acestea pot avea proteine din zer, lapte, ouă și soia. Spre deosebire de izolatul proteic, concentratul proteic conține cantități mai mici de proteine (de obicei nu depășesc 60%) și mai mari de carbohidrați. Concentratele proteice sunt utile mai ales în perioada de acumulare de masă musculară, când sportivii își permit să consume un număr mai mare de calorii provenind din carbohidrați.

4. Aminoacizii

Aminoacizii sunt „cărămizile”, elementele care compun proteinele și sunt de două feluri: esențiali – care trebuie asigurați prin alimentație și neesențiali, pe care organismul și-i poate produce singur. Suplimentele care conțin aminoacizi oferă avantajul vitezei, în primul rând. La fel ca în cazul izolatului proteic din zer, aminoacizii se absorb foarte repede, practic corpul nu mai pierde timpul cu descompunerea proteinelor.

5. Multivitaminele

Antrenamentul de culturism este foarte solicitant. Pe parcursul unei sesiuni, un sportiv ridică sute de kilograme, însumate. Iată de ce este absolut nevoie să suplimentăm aportul de vitamine și minerale – acele elemente care se regăsesc în cantități mici în organism, dar care sunt atât de important pentru buna lui funcționare.

Acestea sunt doar 5 suplimente necesare oricărui culturist care vrea performanță. După cum spuneam mai sus, lista este mult mai lungă. Nu trebuie să uităm niciodată, că un supliment SUPLIMENTEAZĂ, completează alimentația și nu trebuie să înlocuiască legumele, fructele, lactatele, peștele și carnea slabă.