fbpx

5 probleme des intalnite in companii si cum le rezolvi

Companiile se confrunta cu foarte multe tipuri de probleme: de management, comunicare, in relatia cu partenerii de afaceri, in relatia cu proprii angajati, probleme legate de diverse fraude interne, de calitatea produselor/serviciilor. In acest articol trecem in revista cele mai importante astfel de probleme.

Frauda interna

Foarte importanta este investigatia fraudei interne. Prin fraude interne se intelege, de cele mai multe ori, un comportament defectuos al angajatilor care sunt agenti de vanzari. Acestia pot provoca daune materiale si financiare companiilor in urmatoarele cazuri:

  • fie pentru ca se vand produse în lipsa unor acte; 
  • fie pentru ca produsele vandute sunt perimate sau deteriorate, in conditiile in care sunt declarate ca fiind bune;
  • fie consiliaza clientii cu privire la modalitatile prin care pot obtine avantaje, chiar cu riscul ca respectiva companie sa plateasca pretul acestor beneficii;
  • fie agentul de vanzari ofera informatii catre concurenta, sau alti clienti.     

In toate aceste cazuri, compania are de pierdut, in plan financiar, in relatia cu concurenta sau chiar in ceea ce priveste increderea fata de proprii angajati.

Modificarea legislatiei

Schimbarile care au loc la nivel de legislatie reprezinta un aspect important de deruta pentru o companie care este dependenta de legislatia tarii in care activeaza. Faptul ca legile, prevederile se schimba foarte des (sau faptul ca schimbarile sunt comunicate defectuos) duce la o ingreunare a desfasurarii activitatii. De asemenea, schimbarea legislatiei este legata si de un mai mare grad de birocratizare, care duce pe de o parte la neincredere din partea publicului, pe de alta parte la o activitate mult mai dificila din partea companiei in cauza. 

Lipsa unei planificari financiare

Planificarea financiara este foarte importanta pentru o companie, pentru ca in functie de aceasta este realizat planul de afaceri si se pot urmari tintele stabilite pe parcursul trimestrelor, sau pe parcursul anului. Managementul oricarei companii este acela de a produce profit, iar profitul este legat de existenta acestui plan de afaceri, de felul in care se iau deciziile in interiorul companiei privind accesarea creditelor, gestionarea stocurilor, stabilirea productiei.

Comunicare dificila cu partenerii de afaceri 

Este foarte important ca o companie sa aiba legaturi bune cu partenerii afaceri. O legatura buna este de fapt o relatie de incredere, iar aceasta relatie nu se poate construi altfel decat in timp si cu efort. Daca o asemenea relatie se deterioreaza, ambele companii au de suferit, iar asta se va vedea in special in ceea ce priveste relatia lor cu alti parteneri. Lucrurile sunt cu atat mai dificile cu cat partenerii de afaceri pot fi atat clienti, cat si furnizori. Uneori este nevoie si de diplomatie, nu numai de incredere, iar atunci cand apare o relatie mai dificila este mai bine ca ea sa fie solutionata prompt, pentru a diminua cat mai mult din efectele neplacute.

Relatii dificile cu angajatii

Managementul companiei este desigur interesat de profitul companiei. Angajatii insa nu sunt interesati in primul rand de profit, ci de o relatie profesionala buna cu angajatii si cu restul colegilor. Pana la urma, angajatii dau unei companii nu numai expertiza si munca lor, ci si timpul, prin urmare vor sa primeasca nu numai bani pentru ceea ce fac, dar si respect si incredere. Relatia dintre angajator si angajat nu este intotdeauna cea mai buna, ba dimpotriva, iar acest lucru deriva, de cele mai multe ori, dintr-o proasta comunicare a celor aflati in pozitii de decizie. Pe de alta parte, departamentele de resurse umane nu sunt intotdeauna interesate de atmosfera de lucru. Mai pot interveni si fluctuatii de personal, echipe care se schimba foarte des, sau gestionarea de conflicte cu unii angajati-problema. 

Calitatea produselor/serviciilor

Unele probleme pot aparea din zona produselor si a serviciilor, de aceea sunt necesare activitati precum promovarea produselor, lansarea acestora, stabilirea unui pret competitiv, verificarea produselor oferite de companiile concurente si mai ales asigurarea calitatii respectivelor produse si servicii.   

Asadar, cele mai multe probleme cu care se confrunta o companie au doua surse importante:

  • comunicarea;
  • gestionarea resursei umane.

In ambele cazuri, este nevoie de multa diplomatie, existenta unui plan de lucru detaliat (trimestrial, anual) si de o echipa de management foarte implicata si motivata.