5 obiceiuri la care trebuie să renunți pentru a avea succes în carieră

Succesul in cariera

Dacă îți urăști jobul, dacă te trezești în fiecare dimineață deprimată că trebuie să pornești spre locul de muncă, dacă simți că undeva, pe parcurs, ai făcut o alegere greșită care te-a adus aici, atunci sunt puține lucruri pe care le poți face pentru a-ți îmbunătăți viața în afară de demisie și o schimbare radicală de carieră.

Dacă, însă, îți place ceea ce faci, dar crezi că lucrurile ar putea merge mai bine, nu-ți dorești să renunți, dar nici nu prea ești motivat(ă) să continui, atunci articolul acesta este pentru tine. Pe eFamilia.ro încercăm permanent să-ți oferim informații utile, care să te ajute în rezolvarea problemelor zilnice, iar astăzi îți oferim o listă de obiceiuri, care îți pot sabota cariera, poate chiar fără să știi. Iată deci 5 lucruri, care îți sabotează succesul în carieră:

Renunți prea ușor
Resemnarea este cel mai mare dușman al pasiunii, al bucuriei de a face lucruri și, într-un final, al fericirii. Indiferent ce alegi să faci, nu te blaza! Nu-ți spune niciodată: aici mă opresc, aici e capăt de linie pentru mine! Oricat de bine ar suna lucrurile la un moment dat, rutina te plictisește, te macină, te dărâmă pe tine ca persoană și ca profesionist. Să continui să îți stabilești obiective, să lupți pentru ele, nu înseamnă să fii mereu nemulțumit de ceea ce ai, ci înseamnă să îmbrățișezi ideea că evoluția ta nu se oprește niciodată, că ești azi mai bun decât ieri, că îți datorezi ție să nu renunți la „cea mai bună variantă a ta”.

Amâni lucrurile importante
Dacă amâni să faci un anumit lucru, trebuie să te oprești un pic și să te întrebi: de ce fac asta? Fie ești speriat, fie nu știi cum să-l faci, fie nu ești convins că e bine să îl faci, fie ești… leneș(ă). Niciuna dintre motivații nu este suficient de bună pentru a justifica acest tip de atitudine. Ești un om matur, rațional, capabil să se auto-analizeze, să stabilească ce e mai bine pentru propria persoană și să acționeze în consecință. Fă-o astăzi!

Te victimizezi
Victimizarea în absolut orice situație, dar cu atât mai mult în carieră, este absolut inutilă. Îi plictisește pe cei din jur, iar pe tine te sabotează zi de zi. Încearcă să înțelegi problemele cu care te confrunți, încearcă să afli dacă și cei din jur le percep la fel ca tine și, cel mai important, întreabă-te dacă nu cumva tu ești generatorul lor.

Spui DA prea des
Nu lăsa frica să te împiedice să spui, din când în când, NU. Asta înseamnă, însă, să te gândești bine la motivație, să îți argumentezi răspunsul și să transmiți mesajul astfel încât să eviți un conflict. Acceptarea oricăror sarcini oricând și din partea oricui este una dintre cele mai mari surse de frustrare și nemulțumire la locul de muncă.

Ai așteptări nejustificate
Dacă tu consideri că ai petrecut suficient timp pe un anumit job și e dreptul tău și timpul să avansezi sau să primești o mărire, discută cu șeful tău despre asta. Nu te aștepta că cineva te va chema într-o zi în birou și te va anunța că tocmai ți-a fost aprobată o mărire semnificativă de salariu. Și nu te gândi că nu se întâmplă asta pentru că nu ești apreciat sau pentru că nu o meriți; nu se întâmplă pentru că nu este productiv pentru angajator și pentru că scopul numărul unu al companiilor este să producă bani. Dacă îți dorești un lucru, stă doar în mâinile tale să îl obții.