PR Total Un nou portal gratuit de stiri comunicate de presa evenimente si lansari

1 septembrie 2013
Autor:
dowmedia08

Un comunicat de presa, (in engleza news release, media release, press release ori press statement, in franceza, communique de presse, in spaniola, comunicado de prensa) este o comunicare scrisa sau inregistrata, care se adreseaza membrilor comunitatii de jurnalisti de stiri cu scopul declarat de a anunta ca anumite informatii au valoare de stiri.
In mod curent comunicatele de presa sunt transmise prin posta, fax, telefon sau e-mail la editorii ziarelor, revistelor, statiilor de radio si televiziune, respectiv retelelor de radio si televiziune. Pentru a distribui un comunicat de presa sunt folosite serviciile comerciale de distribuire a difuzarilor stirilor. Un nou serviciu pentru distribiuirea comunicatelor de presa este PR Total comunicate de presa gratuite, stiri, evenimente, lansari, portal online gratuit pentru orice companie si persoana fizica.
In presa de limba engleza, exista mai multe expresii care pot fi considerate a fi comunicate de presa, dar ele nu sunt sinonime, decat eventual intr-o limitata utilizare. Astfel, se pot folosi termenii de news release, media release, press release si cea de press statement.
Structura unui comunicat de presa cuprinde cateva elemente standard, precum: Titlu, paragraf introductiv, corp comunicat, date de contact. In zilele noastre, comunicatele de presa sunt transmise online si reprezinta un instrument eficient pentru comunicare pe web, structura lor putand fi optimizata pentru a aduce rezultate optime companiei emitente prin: inserare de linkuri, cuvinte cheie, adresa web a paginii companiei, elemente pentru distributie pe retele sociale.
Titlul comunicatului de presa este esential in decizia unui jurnalist sau cititor de a deschide sau nu comunicatul, de aceea trebuie sa i se acorde o atentie deosebita.
Recomandari pentru titlul unui comunicat de presa:
Foloseste cel mai important cuvant cheie in titlul comunicatului, cat mai la inceputul acestuia
Foloseste verbe la diateza activa, modul indicativ, precum si numele companiei sau al persoanelor mentionate in comunicat
Mentine titlul comunicatului de presa in limita a 8 cuvinte
Asigura-te ca titlul exprima continutul comunicatului de presa
Acesta constituie partea cea mai importanta a comunicatului si cuprinde cele mai semnificative elemente ale mesajului expus in comunicatul de presa. Este paragraful in care cititorul comunicatului de presa, jurnalist sau potential client, ia decizia de a citi mai departe sau a abandona comunicatul.
Recomandari pentru paragraful introductiv al comunicatului de presa:
Include in paragraful introductiv 1-2 fraze in care rezumi subiectul comunicatului
Foloseste 2-3 cuvinte cheie pentru a optimiza aparitiile comunicatului in motoare de cautare
Raspunde la obiect la intrebarile: Cine? Ce? Unde? Cand? De ce?
Recomandari pentru continutul comunicatului de presa:
Detaliaza raspunsurile la intrebarile Cine? Ce? Unde? Cand? De ce? si Cum?
Incearca sa folosesti de cat mai multe ori fiecare cuvant cheie important pentru tine, fara insa a sacrifica mesajul sau coerenta comunicatului de presa
Prezinta faptele de la cele mai importante, la cele mai putin importante
Descrie pe scurt compania care difuzeaza comunicatul de presa.
Recomandari pentru informatiile generale din comunicatul de presa:
Mentioneaza domeniul de activitate al companiei care transmite comunicatul
Include informatii despre activitatea companiei si de ce este aceasta relevanta pentru piata
Adauga pe scurt alte informatii importante despre companie: premii sau certificari obtinute, numar de angajati, etc.
Mentioneaza persoana care va fi contactata pentru informatii suplimentare in urma citirii comunicatului de presa.
Recomandari pentru datele de contact dintr-un comunicat de presa:
Ofera date de contact valide la finalul comunicatului
Include numar de telefon si e-mail, pentru ca jurnalistilor sa le fie usor sa ia legatura cu persoana de contact responsabila pentru transmiterea comunicatului
Include adresa web a companiei, astfel incat cititorii comunicatului sa poata afla rapid mai multe informatii.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram