5 întrebări despre publicul țintă la care trebuie să ai răspunsuri înainte să scrii un comunicat de presă

10 ianuarie 2018
Autor:
livepr

Identificarea și cunoașterea publicului țintă sunt demersuri de cercetare esențiale în orice strategie de comunicare. În același timp, pentru demersurile specifice din cadrul strategiei vei avea nevoie de o serie de detalii pentru a putea redacta un comunicat de presă cu un mesaj customizat în funcție de situația comunicată și de publicul țintă. Tocmai de aceea, înainte să începi redactarea unui astfel de material ar fi bine să găsești răspunsurile la întrebările de mai jos.

Cine este cititorul final al comunicatului de presă?

Determinarea profilului specific al cititorului vizat, respectiv dacă acesta este consumatorul, sunt jurnaliștii care transmit mesajul mai departe, sunt investitorii actuali sau potențiali, etc., va ajuta la conceperea personalizată a mesajului. Așadar, scrie, în primul rând, pentru cititorul vizat. Lasă pe plan secund optimizarea comunicatului pentru motoarele de căutare. Concentrarea către motoarele de căutare poate duce la o alterare a clarității mesajului. Așadar, include cele mai importante informații la începutul comunicatului, iar detaliile specifice lasă-le pentru final. Folosește „metoda piramidei inversate” o metodă folosită în jurnalism pentru structurarea informației în text.

Cum și când este consumată informația de cititorul vizat?

Suportul pe care cititorul vizat consumă informația este important pentru a reuși personalizarea mesajului în funcție de acesta, dar și de comportamentul de informare al cititorului țintă. Așadar, conținutul poate fi consumat de pe telefonul mobil, de pe tabletă, acasă, în timpul micului dejun, la serviciu, pe laptop, printre rezolvarea task-urilor zilnice, etc. Acum, o mare parte a conținutului este consumată de pe dispozitivele mobile, așa că adaptează textul în consecință. Nu-l fă foarte lung, aerează-l cu paragrafe scurte și fă-l ușor de citit pe ecrane mici.

Unde este cititorul țintă?

Localizează! Chiar dacă distribui conținut online care poate ajungă la public din întreaga lume, tu te adresezi, de obicei, unui public regăsit într-o arie geografică restrânsă. Documentează-te în legătură cu elementele culturale specifice zonei și încearcă să adaptezi „împachetarea mesajului” în funcție de acestea. În cazul în care comunici într-o țară și într-o limbă altele decât cele natale, este esențială documentarea prealabilă. Sunt o serie de erori de concepere a mesajului care au dus la eșecul comunicării unor companii multinaționale importante, de la Pepsi, CocaCola, McDonald’s, etc.

Ce tip de conținut preferă publicul țintă?

Chiar dacă textul conține esența informației, aceasta trebuie dublată și susținută de materiale media. Imaginile și materialele video cresc șansele unui comunicat de a atrage atenția în online și de a fi distribuit. Un comunicat de presă distribuit de cititori prin paginile personale de social media este o dovadă clară a eficienței redactării și editării informației transmise.

Care este limba publicului țintă?

Dacă publicul țintă nu vorbește limba Română, cere ajutorul unui traducător nativ în limba publicului țintă pentru a verifica textul. Chiar dacă stăpânești foarte bine limba țintă, părerea unui traducător nativ duce textul mai aproape de cultura țintă, respectiv devine mai ușor de citit și de înțeles de către publicul vizat.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram