Comunicat de presa Focus Grup P1 Universitatea POLTEHNICA din București 15 iulie 2015

26 octombrie 2015

În cadrul proiectului “Comunitate virtuală pentru asigurarea calității și perfecționării managementului strategic și inovativ în universitățile tehnice și compozite, în vederea creșterii relevanței învățământului superior pentru piața muncii – ACAD-INOV” fiecare universitate parteneră organizează câte un Focus-Grup.

Obiectivul general al proiectului vizează îmbunătățirea managementului universitar prin dezvoltarea de competențe manageriale și de planificare strategică, respectiv de comunicare a științei, pentru asigurarea calității educației, în scopul creșterii relevanței învățământului superior pentru piața muncii și pentru societatea bazată pe cunoaștere, contribuind astfel la dezvoltarea economică și socială.

În data de 15 iulie 2015, la Rin Grand Hotel (Otopeni) a avut loc Focus-Grupul organizat de P1-Universitatea POLTEHNICA din București. La Focus-Grup au participat reprezentanți ai mediului economic, cadre didactice și studenți. Întrebările din ghidul de interviu au fost alese în conformitate cu obiectivele proiectului și în urma discuțiilor cu specialiști din domeniul asigurării calității în învățământ.

Participanții au avut puncte de vedere diferite în ceea ce privește rolul universității. Dacă pentru unii aceasta trebuie mai degrabă să aibă un rol formator, să ofere o arie de competențe generale, alți participanți au susținut importanța dezvoltării unei specializări înguste și a procentului de absolvenți angajați în specializare ca cel mai important indicator de performanță.

O altă concluzie este faptul că stagiile de practică în companii de specialitate sunt extrem de importante în pregătirea unui viitor inginer.
De asemenea, în pregătirea studenților ar trebui acordată o atenție sporită competențelor de comunicare și abilității de a lucra în echipă. Aceste aspecte au fost menționate prima dată de angajatori, iar cadrele didactice au fost de acord cu perspectiva lor. În pregătirea studenților ar trebui să fie acordată o mai mare atenție și competențelor de comunicare interculturală, având în vedere faptul că piața muncii este una globală iar absolvenții de studii tehnice din România vor lucra într-un mediu multicultural.

Angajatorii au menționat alte două aspecte în pregătirea studenților ce necesită îmbunătățiri: autonomia viitorului angajat și inteligența emoțională.

Rezultatele Focus-Grup-urilor vor genera informații utile pentru analizarea sistemelor de autoevaluare a universităților tehnice și compozite, prin stabilirea unor seturi de indicatori optimali sau niveluri optimale de îndeplinire a criteriilor, standardelor și indicatorilor de performanță, pentru asigurarea calității, pentru monitorizarea calității învățământului superior și a indicatorilor de performanță existenți la nivelul solicitantului proiectului - ARACIS.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram