Ghid de cumparare pentru un motocultor sau o motosapa

9 septembrie 2015
Autor:
PETZ WEB CONSULTING SRL

Asa cum poate unii dintre dumneavoastra stiti aceste utilaje sunt denumite motosape, motofreze, motocultoare sau motocultovatoare. Insa din punct de vedere tehnic toate aceste denumirii fac referire la alt tip de masina
Motofreza, motosapa, motocultor sau motocultovator?
• Motofreza – masina pentru lucrat pamantul cu motor electric cu latimea de lucru a frezelor nu mai mare de 20 cm.
• Motosapa – masina cu transmisie prin ansamblul melc-roata (melcata) cu latimea frezelor nu mai mare de 50 cm pe care nu se pot atasa alte accesorii pentru lucratul si intretinere solului.
De precizat faptul ca motosapele sunt utilaje usoare echipate cu motoare in 4 timpi al caror rol il reprezinta maruntirea solurilor usoare si semiusoare. Isi gasesc aplicabilitatea in: gradini, sere si solarii.
Cum distingem o motosapa de calitate?
• Motoare in 4 timpi pentru un lucru confortabil cu consum redus
• Forma cutitelor trebuie sa fie corect arcuita, din aliaje de oteluri tratate pentru a permite faramitarea solului cu efort minim fara a creea uzura prematura a acestora
• Greutate redusa pentru o utilizare usoara
• Posibilitatea unei reglari usoare a inaltimii si latimii de lucru
• Manere ergonomice pentru o utilizare confortabila
Ingrijire si protectie
• Calitatea combustibilului si a uleiului (se va folosi numai ulei recomandat de producator)
• Verificarea perioadica a filtrului de aer
• Verificarea si reglarea corecta a ambreiajului pentru un cuplu maxim
• Este obligatorie citirea manualului de Utilizare!

Motocultor – masina cu transmisie prin ansamblul melc-roata melcata, lant si curea, lant si cutie de viteza, cutie de viteza si pinioane conice.
• Motocultovatoare – masina cu transmisie numai prin cutie de viteze, reversibila ,cu sistem de transmisie la accesorii prin priza de putere indiferent de conformatia rapoartelor de viteza.

Cate tipuri de motocultoare exista?
• Motocultor Hobby - masina care foloseste sistemul de transmisie cu melc-roata melcata sau cu transmisie prin curea de la motor la distributie si cu lant de la distributie la freze. Latimea frezelor nu depaseste mai mult de 80 -90 cm. Suprafata de lucru recomandata este intre 1000 mp si 5000 mp.
• Motocultor Semiprofesional - masina care foloseste lant si cutie de viteze. Latimea frezelor este intre 80 cm si 100 cm, cutitele sunt fixate fie pe bara cilindrica fie pe bara hexagonala, adancimea de lucru poate ajunge pana la 20-22 cm.
Avantajul acestor masini il reprezinta cutia de viteza pentru ca pentru anumite operatiuni ca de exemplu folosirea plugului de bilonat, se poate folosi treapta a doua de viteza reducand astfel consumul de carburant si totodata mareste durata de exploatare a produsului. Deasemenea se poate utiliza cu un randament superior tractarea unei remorcute, pentru deplasarea pe distante scurte. Suprafata de lucru recomandata este cuprinsa intre 5000 mp si 10000 mp.
3. Motocultoarele profesionale sunt acele masini care folosesc transmisia de la cutia de viteze la freze prin ansamblul de pinioane conice. Deasemenea transmisia de la motor la cutie se realizeaza prin ambreaj fie in mediu uscat fie in baie de ulei.
Frezele sunt fixate pe un suport planetara hexagonal iar bara de fixare a cutitelor este tot hexagonala marind astfel gradul de rezistenta la uzura. Adancimea de lucru poate ajune pana la 22-25 cm iar greutatea unui astfel de produs este de minim 75-80 kg asigurand astfel o aderenta mai mare la nivelul solului. Suprafata recomandata de lucru pentru aceste produse este de peste 10.000 mp.
De precizat faptul ca motocultoarele sunt utilaje pentru prelucrarea solurilor grele ce pot fi echipate cu o gama completa de accesorii: plug, rarita, cultivator, remorca, set roti cauciuc, set roti metalice.
Puterea este caracteristica principala a acestor echipamente, cuplul ridicat corelat cu greutatea acestora permite accesorizarea acestora in mod direct (fara echipamente intermediare).
Cum distingem un motocultor de calitate?
• Motoare in 4 timpi pentru un lucru confortabil cu consum redus – benzina sau diesel
• Forma cutitelor trebuie sa fie corect arcuita, din aliaje de oteluri tratate pentru a permite faramitarea solului cu efort minim fara a creea uzura prematura a acestora
• Greutate mare pentru o foarte buna aderenta si cuplu crescut
• Transmisie mecanica in baie de ulei fara pierderi de putere. Acest sistem nu are momente de patinaj sau uzura prematura a pieselor angrenate cu garantie integrala
• Ambreiaj cu ferodou sau placa de presiune ce ofera cuplu maxim
• Sistem antivibratii
• Posibilitatea unei reglari usoare a inaltimii si latimii de lucru
• Manere ergonomice pentru o utilizare confortabila
Ingrijire si protectie
• Calitatea combustibilului si a uleiului (se va folosi numai ulei recomandat de producator)
• Verificarea periodica a filtrului de aer
• Verificarea si reglarea corecta a ambreiajului pentru un cuplu maxim
• Este obligatorie citirea manualului de Utilizare!

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram