Despre transportul aerian de marfuri

Bucuresti, 16.02.2017

Transportul aerian de marfuri cuprinde totalitatea operatiunilor efectuate de o casa de expeditie (agent de expeditie aeriana), in legatura cu marfurile de comert interior si exterior incredintate, pentru a organiza transportul in trafic aerian a acestora, incheierea si derularea contractului de transport aerian aferent, precum si eliberarea lor la destinatie, in siguranta si in cel mai scurt timp.

Primele companii nationale au aparut în anul 1919, când a luat fiinta KLM, companie care îsi desfasoara activitatea si în prezent sub aceeasi denumire. Ulterior, s-au înfiintat si alte companii: AEROFLOT (Rusia), în anul 1923, PAN AMERICAN AIRLINES (S.U.A.), în anul 1927, SABENA (Belgia), în anul 1923, AIR FRANCE (Franta), în anul 1933, LUFTHANSA (Germania), în anul 1926 si TAROM (România), în anul 1944.

Daca pana la cel de al doilea razboi mondial marketingul aviatic era orientat catre productie, dupa acesta perioada, deoarece capacitareade transport disponibila a crescut, multe companii aeriene au inceput sa-si imbunatatesca serviciile si au intrat intr-o perioada orientata catre vanzari.

Transportul aerian de marfuri cunoaste o crestere constanta, numarul de tone -km (indi-cator de transport) dublându-se la fiecare 8-10 ani.


Avantajele acestei modalitati de transport sunt:

a) convertibilitatea (adaptabilitatea), care consta în posibilitatea adaptarii tehnice a aeronavei la diferite genuri de transport aerian (pasageri, marfuri, mixt, special, amenajari de lux, cercetare stiintifica, prospectiuni geologice, fotografierea aeriana etc.);

b) oportunitatea, ca trasatura ce deriva din rapiditate si se materializeaza în efectuarea transportului aerian de bunuri si persoane (la timpul si locul oportun), mai ales în cazul unor actiuni umanitare;

c) eficacitatea, reprezentând posibilitatea efectuarii de curse aeriene în conditii constante de regularitate si frecventa;

d) accesibilitatea, reprezentând posibilitatea de a fi un mijloc de transport la îndemâna oricarui, ca urmare a micsorarii diferentei dintre costul unui transport cu avionul si costul utilizarii altor mijloace de transport, pe aceeasi distanta;

e) penetrabilitatea, manifestata prin cresterea numerica a liniilor aeriene si accentuarea expansiunii geografice a acestora;

f) confortabilitatea caracteristica, întrunind toate acele calitati ale avionului si ale instalatiilor anexe de la sol prin care se asigura conditiile unei existente civilizate, placute, comode si igienice a pasagerilor si a marfurilor transportate, înainte, în timpul si dupa efectuarea calatoriei;

g) siguranta caracteristica în ascensiune, ca urmare a dezvoltarii continue a mijloacelor pentru protectia navigatiei aeriene, atât pe traseu (ruta), cât si în jurul aeroporturilor, precum si a perfectionarii tehnicii de la bordul aeronavelor.

Cateva lucruri despre piata transportului aerian de marfuri


În acest caz, studiul ofertei trebuie sa cuprinda trei componente: constructorii de material aeronautic, aeroporturile si companiile aeriene.
Piata constructorilor aeronautici a cunoscut o crestere rapida, concomitent cu modernizarea flotelor acestora. Astfel, în ultimii 20 de ani, numarul total al avioanelor în functiune, pe plan mondial, s-a dublat, structura parcurilor de avioane cunoscând modificari importante în sensul cresterii numarului avioanelor cu reactie.

Previziunile privind comenzile de avioane pâna în anul 2010 indica cresteri de 6,2% pe an, principaii constructori aeronautici fiind Boeing si Airbus.

Aeroporturile joaca un rol hotarâtor în dezvoltarea activitatilor directe sau indirecte legate de derularea transporturilor: miscari de marfuri si aeronave, transport si depozitare ale marfurilor, activitati comerciale, prestari de servicii, închirieri de spatii etc.

În functie de traficul toal, intern si international, dirijat pe aeroport, primele locuri sunt detinute de aeroporturile americane Chicago O’Hare (cu peste 1 mil. tone de marfa transportata),Dallas Fort Worth (cu peste1 mil. tone de marfa transportata), urmate de aeroportuirle din Europa – London Heathrow (tot cu 1 mil. tone marfa derulata anual).

Companiile aeriene sunt supuse, pe de o parte, reglementarilor internationale de mediu economic, în care evolueaza, si, pe de alta parte, de cererea de transport aerian, care este fluctuanta, ca urmare a influentei unor factori conjuncturali, a fusurilor orare, zilele saptamânii sau regiunile unde opereaza. Ele trebuie sa se adapteze mediului macroeconomic din care fac parte, noilor reglementari caracterizate prin extinderea politicilor de liberalizare initiate la sfârsitul anilor ’70 de SUA, continuata în Europa si ulterior, în transportul aerian mondial.

În aceste conditii, piata transportului aerian este într-o faza de profunde miscari caracterizate printr-o tendinta de concentrare a companiilor aeriene, cu aparitia megatransportatorilor în SUA, privatizarea unui numar mare de companii aeriene în Europa si America Latina, precum si prin strategii de diversificare si cooperare între companii aeriene de marimi diferite, situate în locuri departate din punct de vedere geografic.

Compania de transport aerian de marfuri prezinta un serviciu de baza si mai multe servicii periferice.

Serviciul de baza este cel care va satisface nevoia principala a clientului de a i se transporta marfa.

Serviciile periferice faciliteaza accesul la serviciul de baza si-i mareste valoarea.

Sistemul format din serviciul de baza si serviciile periferice functioneaza în scopul de realizare a ofertei de servicii, adica a unui sistem global. Fiecare element este legat de toate celelalte, legatura efectuându-se prin intermediul elementului comun întregului sistem –clientul.

sursa: regielive.ro

Transportul aerian de marfuri are o importanta uriasa in comert.
Cuvinte cheie: transport aerian de marfuri  transport aerian marfa  
Suits Advertising

Suits Advertising

Bucuresti, Calea Giulesti nr. 42
0749355680
www.suitsadvertising.ro

Companie inscrisa in LIVE PR in 04.10.2016.

Vezi toate comunicatele companiei Suits Advertising